Vores dogmer

Dogme 1

ACI’s dogmer er ikke absolutte og kan anfægtes. De udvikler sig når verden forandres og når vi bliver klogere.

 

Dogme 2

Risikostyring med tillid til fejlbehæftede metoder er værre end intuition og terningkast.

 

Dogme 3

Systemer gør ingen forskel hvis de underliggende processer er umodne. “A fool with a tool is still a fool”.

 

Dogme 4

Rytmer og checklister er grundlæggende for al udvikling, uden dem bliver det farverigt og sjovt, men man når ingen vegne.

 

Dogme 5

Ét værktøj er aldrig anvendeligt til alle problemer. Forstå din organisation – skab en tilpasset model og justér løbende.

Dogme 6

Selv få målinger reducerer usikkerheden i en risikovurdering. Det er nyttesløst at gøre med flere elementer, det som kan gøres med færre.

 

Dogme 7

IT-specialister skal fysisk ud i forretningen og forstå virkeligheden. Det fremmer ikke det nødvendige samarbejde, at de sidder hver for sig. Go to the Gemba.

 

Dogme 8

Informationssikkerhed i organisationen skal styres af risikoappetit og hyppige faktabaserede risikovurderinger, ikke af frygt og skræmmekampagner.

 

Dogme 9

Det vigtigste for IT service og support er at optimere flow. Ticket tennis og bureaukratiske grænser mellem teams giver en dårlig kundeoplevelse.
 

Dogme 10

Hvis det betyder noget, kan det observeres. Hvis det kan observeres, kan det måles.