Vores dogmer

Dogme 1

Kommer snart…

 

Dogme 2

Kommer snart…

 

Dogme 3

Systemer gør ingen forskel hvis de underliggende processer er umodne. “A fool with a tool is still a fool”.

 

Dogme 4

Rytmer og checklister er grundlæggende for al udvikling, uden dem bliver det farverigt og sjovt, men man når ingen vegne.

 

Dogme 5

Ét værktøj er aldrig anvendeligt til alle problemer. Forstå din organisation – skab en tilpasset model og justér løbende.

Dogme 6

Kommer snart…

 

Dogme 7

IT-specialister skal fysisk ud i forretningen og forstå virkeligheden. Det fremmer ikke det nødvendige samarbejde, at de sidder hver for sig. Go to the Gemba.

 

Dogme 8

Informationssikkerhed i organisationen skal styres af risikoappetit og hyppige faktabaserede risikovurderinger, ikke af skræmmekampagner og sælgere.

 

Dogme 9

Det vigtigste for IT service og support er at optimere flow. Ticket tennis og bureaukratiske grænser mellem teams giver en dårlig kundeoplevelse.

 

Dogme 10

Kommer snart…